viernes, 14 de mayo de 2010

Període de l'adaptació:




Aquesta pàgina és molt útil per els futurs i futures mestres d'Educació Infantil perquè:

L'assistència a l'Escola d'Educació Infantil suposa per al nen i la nena començar a familiaritzar-se amb persones, espais i materials diferents dels coneguts en el seu àmbit domèstic. Aquest canvi farà que vagi ampliant el seu món i descobreixi les pautes de comportament dels grups socials en què es desenvolupa.
El nostre Col.legi, conscient dels reptes que planteja el començament de l'Educació Infantil, vol col.laborar amb les famílies amb la finalitat comuna d'obrir horitzons, crear interrogants i desenvolupar d'aquesta manera les estratègies que permetran als nens i nenes ser els veritables protagonistes de seu aprenentatge.
Per a molts dels nens i nenes de tres anys, l'assistència al Col.legi suposa la primera sortida de l'àmbit familiar i per tant, un allunyament dels models de referència. Fins i tot per als que ja han assistit amb anterioritat a la guarderia, els exigeix un esforç d'adaptació a uns espais, ritmes, rutines, companys i adults amb els que haurà d'establir relacions.
Però al mateix temps, el Col.legi suposa una oportunitat per créixer i madurar, per afirmar en la seva pròpia identitat i iniciar d'aquesta manera, el coneixement i l'adaptació al món exterior.
El nen i la nena han de ser capaços d'assimilar els canvis que suposa aquesta nova etapa en la seva vida quotidiana i per a això, el nostre Col.legi considera de gran rellevància començar el primer d'Educació Infantil amb un període d'adaptació.
El període d'adaptació és "el camí o procés mitjançant el qual el nen i la nena van elaborant des del punt de vista dels sentiments, la pèrdua i el guany que li suposa la separació, fins a arribar voluntàriament a una acceptació interna de la mateixa ".
Per realitzar aquest "èxit" el nen i la nena necessiten, entre altres coses, temps, el seu temps concret. Cal tenir en compte que tots els nens i nenes no són iguals, per tant l'adaptació d'uns i d'altres també serà diferent. Hem d'evitar comparacions, ja que això no beneficiaria a ningú i menys als propis nens.
Volem aconseguir per a tots els nostres alumnes un ensenyament individualitzat que els permeti adaptar-se al seu propi ritme, proporcionant a cada un les ajudes que necessiti segons les seves característiques.
La col.laboració dels pares serà fonamental perquè junts ajudem a que els nens i nenes vegin el Col.legi com una casa que els dóna seguretat, confiança, que els ofereix la satisfacció de les seves necessitats, que els estimula, en definitiva, una casa on desenvolupar-se i créixer BONES.

Joc EDUCACIÓ VIAL:

Uns jocs molt divertits per practicar allò que els nens/es coneixen sobre el tema de l'Educació Vial.

JOCS D'Educació Vial:

A les escoles fa uns anys ja s'han conscienciat del tema de l'Educació Vial, és important que els nens/es des de ben petits en tinguin coneixements i sàpiguen actuar amb coherència.

Nube de algodón:

La nube de algodón és una pàgina per treballar les noves Tecnologies des de ben petits/es, es poden treballar diferents conceptes:
-Llarg-curt.
-Molts-pocs.
-Cos humà.
-Accions.
-Postures.
-Igual-diferent...

Val molt la pena tenir recursos d'aquest tipus.
FULLEJEU-HO!!!!

MANUALITAT: Rosa per Sant Jordi.

Aquí us presento una MANUALITAT que he elaborat jo per Sant Jordi, és una rosa de feltre, és una agulla de pit. Espero que us agradi, aquí estan tots els passos a seguir i us mostro també els materials:
MATERIALS:
-Feltre de color vermell.
-Feltre de color verd.
-Tisores.
-Pegament imedio.
-Pal de pinxo pintat de color verd (es pot pintar amb cera o bé amb tèmpera).
-Bolígraf.
PROCEDIMENT:



Espero que us agradi!!!!




























domingo, 9 de mayo de 2010

Vídeos: Per una educació de qualitat!!!








Vídeos de discriminació auditiva:

Hola a tots, com sempre he estat mirant per aquí i he trobat aquest excel.lent material. Són uns vídeos de discriminació auditiva que poden resultar molt i molt interessants per als nostres alumnes. La seva autora és EUGENIA ROMERO una professional, que no conec personalment però m'encantaria perquè a la xarxa he vist molt material seu que és increïble. El seu bloc. Si no el coneixeu Visiteu de seguida. !!!
Els temes us els enllaço als vídeos:
-Sons produïts pel cos humà
-Sons produïts per animals
-Sons de la natura
-Sons de la casa
-Sons dels transports
Gràcies Eugenia per aquest excel lent treball.

Projecte Pegasso:

Cercant a internet he trobat de casualitat aquest projecte, que m'ha emocionat moltíssim, l'han fet els nens i els seus dissenys de l'aula d'Infantil 4 anys del col.legi públic Nostra Senyora de l'Encarnació de Carrión de Calatrava (C. Real). Us animo a veure-ho perquè no té desperdici, és simplement genial!
Quines ganes de fer coses així!!!


Conviure és viure:la psicomotricitat escenaris per a crèixer.

Aquest projecte és preciós, les seves coordinadores són Silvia del Olmo i Rosa Fernández, al slideshare porta un conte molt bonic, no us ho perdeu!
Aquesta és una webquest destinada a Educació Infantil, l'han creat uns Estudiants d'Educació Infantil:

Autors de la webquest:
Jose Luis Fernández
Rosa del Pozo
Esther Cantero
Rafael Fernández
Ana Belén Ariza

Amb ella es poden treballar aspectes com:

- El comiat de l'escola i el comenci de les vacances
- L'elecció del lloc de vacances: platja o muntanya
- Els diferents mitjans de transport que podem utilitzar.

Consta dels següents apartats:
INTRODUCCIÓ
Tasques

Procés de realització de la tasca
Recursos

He trobat aquest enllaç que està fenomenal. No sé qui són els seus autors, però si algú ho sap que ho deixi en comentaris i els pujo immediatament.



Aquesta pàgina té quatre botons:

Verd: Pràctiques, per practicar amb el ratolí clic i arrossegueu.

Blau: Coneixement de sí mateix i autonomia personal.

Marró: Coneixement de l'entorn (Banderes, sumes i animals)

Granat: Comunicació i representació (bits art, seqüències i panell)

JUEDULAND:

Una pàgina amb un ampli ventall d'activitats sobre TIC per l'Educació Infantil.Entreu-hi!!!Us agradarà i en podeu fer ús alguna vegada!!!

Per a practicar les SUMES:

Una pàgina on es poden practicar les SUMES d'una manera molt fàcil!!

El Bosc d'Activitats PDI:

A Castilla i Lleó van realitzar un projecte que proposa una sèrie d'activitats per treballar amb els nostres alumnes amb la pdi. Pot resultar-molt interessant i sobretot molt atractiva per als nens!
També es pot usar l'aplicació per a l'ús del nostre ordinador d'aula o bé per a l'aula estoig (sala d'ordinadors, ús de ratolí, clic, etc)

ESCOLA REGGIO EMILIA:

Alfredo Hoyuelos va explicar a una conferència, la pràctica antiga de "Fajar als nens" ja que els primers a posar-la en pràctica van ser els romans, atès que considerava el nen com un ésser incapaç de fer res. La pràctica pedagogia de l'escola de Reggio Emilia es basa en la comprensió del nen i la nena sobre el món, entenent l'infant com un ésser ric en possibilitats, d'infinites capacitats. Atès que, tots els nens tenen la preparació, el potencial, la curiositat i l'interès per establir relacions i involucrar-se en les interaccions socials, construint el seu propi aprenentatge i negociant amb tot allò que l'ambient els ofereix. A més, els pares són considerats com un component essencial en el programa. Ja que són una part competent i activa de l'experiència de l'aprenentatge dels nens i nenes, a la vegada són una ajuda per assegurar el benestar a l'escola. Això, es justifica amb el projecte "Una escola amable", la composició de l'espai físic és acollidor i propicia trobades, comunicació i relacions. La revista nord-americana Newsweek va declarar a una de les institucions per a la primera infància de Reggio (anomenada Diana) com la millor del món.

S'han d'aprofitar les situacions de la vida quotidiana, ja que això ens allunya de fer activitats absurdes per als nens. Un exemple clar que dóna Alfredo Hoyuelos és explicar les nocions espacials "dins i fora" en lloc de fer una fitxa podem ensenyar quena el nen va a pixar. El paper dels mestres, exigeix recerca i aprenentatge continu que es porta a terme amb els nens. Els mestres expressen metes generals i fan hipòtesis en referència a la direcció que han d'agafar la seva tasca per abordar els interessos dels nens, les activitats i els projectes.

Recórrer els espais de l'escola et permet fer-te una idea de l'estètica dels detalls, de l'amabilitat del seu àmbit educatiu, de les seves propostes i projectes, i de les relacions que s'estableixen amb la cultura i la comunitat. Les aules de Reggio Emilia estan sempre obertes, els nens poden entrar i sortir quan vulguin. Tenen la llibertat absoluta d'anar on vulguin. Poden aprendre moltes coses sense la figura del docent.

En aquesta escola, hi ha la presència d'un "tallerista", és una persona que no prové de l'àmbit educatiu, el qual permet a l'alumne que s'identifiqui amb el material, ja que potencia la creativitat i el pensament.

A Reggio Emilia hi ha una gran solidaritat ja que un camió de l'ajuntament va per les empreses i recull aquells materials defectuosos, i els porten a un local on els mestres jubilats els recullen i els netegen. Després els mestres van a recollir aquells materials que els fan falta a l'escola. Tot això provoca la cultura, la societat i la història de Regio Emilia.

Si vols saber més sobre aquest tema pots entrar a la pàgina de viquipèdia i trobaràs coses sobre l'escola de Reggio Emilia.





TRAPEZI:

El Trapezi és una Fira de Circ al Carrer de Catalunya, realitzada a Reus durant els dies 12 al 16 de maig de 2010. L'acte inaugural és el dia 12 de maig a les 21'30 hores a la Plaça Mercadal d'aquesta ciutat.
És una fira preciosa on es realitzen moltíssims actes, gairebé tots al carrer i impressionants!! No us ho podeu perdre!!!!

viernes, 7 de mayo de 2010

El conte de la "Rateta Presumida":

És el tradicional conte de la Rateta Presumida, adreçat a nens i nenes d'Educació Infantil, els dibuixos estan realitzats per mi, els dibuixos dels personatges estan elaborats amb cartolina negra per tal que es destaquin i que a la vegada semblin com a ombres. Penso que és una altra manera d'explicar i mostrar amb imatges poc corrents un conte, el qual tots/es en som coneixedors. Espero que us agradi!!!


La Rateta Presumida
View more presentations from Nuria.

martes, 4 de mayo de 2010

ESPIRAL DE COLORS:

L'editorial Vicens Vives ha editat un material didàctic que és preciós, molt útil pels mestres i futurs mestres d'infantil. Hi ha molts recursos:

MATERIALS:
-Pels mestres.
-Pels alumnes.
-Per l'aula.
-Per realitzar racons.

FITXES:
De totes les àrees, amb objectius, activitats d'aprenentatge, d'avaluació...

LÀMINES:
-De les estacions de l'any.
-Del calendari.
-Dels aniversaris...

CD's amb tot el material auditiu.

CAPSES:
-Dels colors.
-Dels hàbits.
-Del vocabulari.
-De les seqüències temporals.
-De puzles...

AJUDA PER ALS PROFESSORS:

Una pàgina on es poden trobar unitats didàctiques, i descargar-te-les...Útil i necessari pels mestres.

MURAL DIGITAL:

Els Murals Digitals és una manera de fer les classes més dinàmiques i més vistoses; en definitiva un BON RECURS per les aules!!!